مقدمه: خلاقیت ( Creativity ) عبارتست از : بکارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر و یا یک مفهوم جدید بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع میباشد. 1- بازار فعال ( Active Market ) 2- بازار محتمل ( Possible Market ) 3- بازار بالقوه ( Potential Market ) 4- بازار پنهان ( Latent Market ) -بازاریابی یعنی انجام فعالیتهایی مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن آن - بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شود که جریان کالاها یا خدمات را از تولیدکننده تا مصرف کننده یا استفاده کننده نهایی آن هدایت می کند. -بازاریابی عبارت است از فرایندی که طی آن افراد و گروهها، از طریق تولید و مبادله کالا و فایده با دیگران، خواسته ها و نیازهای خود را تامین می کنند.خواسته ها بیانگر کیفیت ارضاء نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای از کوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت میگیرد. تنوع طلبی و انتظار دستیابی به امکانات رفاهی و بالا بردن سطح زندگی ناشی از خواسته های انسان است.خواسته ها بیانگر کیفیت ارضاء نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای از کوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت میگیرد. تنوع طلبی و انتظار دستیابی به امکانات رفاهی و بالا بردن سطح زندگی ناشی از خواسته های انسان است.
فهرست مطالب:سیستم بازاریابی و انواع مدل های بازاریابی تعریف سیستم سیستم های فرعی یا زیر سیستم های سیستم بازاریابی سیستم اطلاعات بازاریابی سیستم برنامه ریزی بازاریابی سیستم سازمانی بازاریابی سیستم کنترل بازاریابی طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی بازاریابی سیستم های اطلاعاتی غیر متمرکز سیستم های بازاریابی توزیع تعریف کانال توزیع نمودار سیستم توزیع سنتی بازاریابی سیستم بازاریابی عمودی سیستم بازاریابی عمودی نمودار سیستم عمودی بازاریابی سیستم بازاریابی افقی سیستم بازاریابی چندکاناله انواع مدل های بازاریابی مدل موقعیتی بازار - محصول ایگور آنسف مدل موقعیتی یا همان ماتریس رشد بازار - محصول مدل گروه مشاوره بوستون شکل مدل ( ماتریس ) مدل تجزیه تجاری جنرال الکتریک استراتژی های چهارگانه مدل مدل استراتژی عمومی پورتر محاسن مدل ها نقاط ضعف مدل ها فصل دوم چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی تعریف خلاقیت رفتارهای خلاق فرق خلاقیت و نوآوری ویژگی مدیران حامی خلاقیت اشکال نوآوری در مورد کالاها روش های مهم بهسازی محصولات توسط شرکت ها روش مشکل زدایی روش دلخواه روش زنجیره مصرف طرق ارائه محصول نو علل افزایش ریسک تولید محصولات جدید مراحل تولید محصول جدید افراد و مؤسساتی که می توانند به تولید ایده کمک نمایند محتویات بخش های سه گانه بیانیه استراتژی بازاریابی انواع آزمایش بازاریابی آزمایش بازاریابی استاندارد آزمایش بازاریابی نظارت شده آزمایش بازاریابی انگیزشی مراحل مختلف سیکل عمر کالا نمودار دوره عمرکالا ویژگی های مرحله تولید محصول مشخصات مرحله معرفی ویژگی های مرحله رشد مشخصات مرحله بلوغ ویژگی های مرحله افول موانع موجود بر سر راه خلاقیت مبنای اصلی نوآوری ها به نظر اسبورن مدل اسکمپر رمز ورود به مدل اسکمپر منابع